Oplossen van foutcode 0x800F0923: Installatie van SQL Server 2017 mislukt
Volg deze stappen om de foutcode 0x800F0923 bij de installatie van SQL Server 2017 op te lossen:
- Controleer systeemvereisten: Zorg ervoor dat je systeem voldoet aan de minimale vereisten voor de installatie van SQL Server 2017. Controleer de hardware- en softwarevereisten, inclusief de versie van het besturingssysteem, processor, geheugen en schijfruimte.
- Schakel antivirussoftware uit: Antivirussoftware kan het installatieproces verstoren. Schakel je antivirussoftware tijdelijk uit en probeer SQL Server 2017 opnieuw te installeren.
- Voer Windows Update uit: Zorg ervoor dat je systeem up-to-date is met de laatste Windows-updates. Ga naar Instellingen>Update & beveiliging>Windows Update en controleer op updates. Installeer eventuele beschikbare updates en probeer SQL Server 2017 opnieuw te installeren.
- Installeer .NET Framework 3.5: SQL Server 2017 vereist dat .NET Framework 3.5 geïnstalleerd is. Als het nog niet geïnstalleerd is, kun je het installeren door naar Configuratiescherm>Programma's>Programma's en onderdelen>Windows-onderdelen in- of uitschakelen>.NET Framework 3.5 (bevat .NET 2.0 en 3.0) te gaan en het te selecteren.
- Installeer SQL Server 2017 via de opdrachtprompt: Als de bovenstaande stappen niet werken, kun je proberen SQL Server 2017 te installeren via de opdrachtprompt. Open de opdrachtprompt als beheerder en voer het volgende commando uit: setup.exe /q /ACTION=Install /FEATURES=SQL /INSTANCENAME=MSSQLSERVER /SQLSVCACCOUNT='NT AUTHORITY\SYSTEM' /SQLSYSADMINACCOUNTS='BUILTIN\Administrators' /AGTSVCACCOUNT='NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE' /IACCEPTSQLSERVERLICENSETERMS