Hoe de foutcode 0x800f0923 op te lossen: De bronbestanden konden niet worden gedownload in Windows Server 2016
Er zijn verschillende stappen die u kunt nemen om de foutcode 0x800f0923 in Windows Server 2016 op te lossen:
- Controleer uw internetverbinding: Zorg ervoor dat uw server is verbonden met het internet en dat er geen verbindingsproblemen zijn.
- Schakel antivirussoftware van derden uit: Antivirussoftware van derden kan soms het installatieproces verstoren. Schakel tijdelijk eventuele antivirussoftware uit en kijk of dit het probleem oplost.
- Voer de Windows Update-probleemoplosser uit: Windows Server 2016 heeft een ingebouwde probleemoplosser die problemen met Windows Update kan identificeren en oplossen. Om de probleemoplosser uit te voeren, ga naar Instellingen > Update & Beveiliging > Problemen oplossen > Windows Update.
- Controleer uw firewallinstellingen: Controleer of uw firewall de Windows Update-service niet blokkeert. U moet mogelijk een uitzondering toevoegen aan uw firewallinstellingen om Windows Update te laten downloaden en installeren.
- Handmatig de update downloaden en installeren: Als niets anders werkt, kunt u proberen de update handmatig te downloaden en te installeren vanuit de Microsoft Update Catalogus. Ga hiervoor naar de Microsoft Update Catalogus-website, zoek naar de benodigde update en download deze. Voer vervolgens het gedownloade bestand uit om de update te installeren.